SZERKESZTŐI SZEMMEL – ELJÖTT AZ IDŐ!

Elkezdődött az időszak, amit szinte minden webáruháznál nagy várakozás előz meg. Még nagyjából 6 hét, és vége az évnek, kicsit olyan ez, mint a 2000 méteres futóverseny, ahol 1900 métert annak tudatában tesznek meg a versenyzők, hogy az utolsó 100 méteren dől el minden.

Ez a hajrá a Black Friday-jal kezdődik. Óriási a készülődés, pedig nem csak nyerni, de veszíteni is lehet ezen a kampányon. Ha kíváncsi vagy, mik ezek a veszélyek, hogyan kerülheted el, és hogyan hozhatod ki a maximumot a Fekete Péntekből, olvasd el erről szóló cikkemet.

A Fekete Péntek után pedig már meg is érkezik a karácsony: bár még hetek vannak Szentestéig, de a visszaszámlálás elkezdődik, a látogatószám és a rendelések száma hatalmas emelkedésbe kezd. Most fog igazán kiderülni, mennyire végeztél jó munkát az idei évben, mennyire sikerült jó marketinggel megalapoznod az év végi forgalmadat, mennyire tudtál jó termékeket jó áron beszerezni, mennyire tudtad optimálisan összeállítani a választékodat… egyszóval mennyire tudtad előre megtervezni a vásárlói igényeket, elvárásokat.

Elkezdődött a szezon, és neked amellett, hogy a lehető legjobb tudásod szerint kell kiszolgálnod a vásárlóidat van még egy nagyon fontos feladatod: mérni. Mérj mindent és mérj minél pontosabban. Mert a karácsonynak egyszer vége lesz, jön az új év, jön a január, és neked kötelező lesz elemezned az idei évet, mert múltbeli adatok és tapasztalatok nélkül nem fogod tudni jól megtervezni a 2019-es évedet. Az év végi roham rengeteg adatot termel neked, amiből már hasznos következtetéseket tudsz majd levonni. Ne feledd, hogy a mostani eredményeid fogják megalapozni a következő karácsonyi felkészülésedet is.

Gyűjtsd az információkat, a visszajelzéseket, rögzítsd a hibákat, hogy jövőre ne kövesd majd el azokat, és jegyezd meg a sikereket is, hogy azokat újra meg újra megismételhesd. Sok vásárlói visszajelzést szerezhetsz, és ha kellően ügyes vagy, visszatérő vásárlókat generálhatsz belőlük.

Sok látogatót, növekvő konverziót, sikeres hajrát kívánok az év utolsó, legfontosabb két hónapjára!

Horváth Ferenc
alapító, Webshop Magazin