TERMÉKFOTÓZÁS: CSINÁLD MAGAD!

Egy webáruház talán legfontosabb oldalai a termékoldalak. Itt szembesül a látogató a portékáddal, és a legtöbben itt döntenek a vásárlás mellett – vagy ellene. Ha SEO-zol, a termékoldalak egyben keresőoptimalizált landing page-ek is, ha pedig használod a Facebook megosztás funkciót, akkor ezek a termékoldalak – egy-egy vásárlói megosztásnak köszönhetően – sokszor önálló életre kelnek.
A jó termékoldalon nélkülözhetetlen a jó termékfotó, amit szerencsés esetben készen kapsz a termék forgalmazójától, gyártójától. Azonban lehetnek olyan helyzetek, amikor nem áll rendelkezésre nyomdakész fotó. Ilyenkor kénytelen vagy saját magad készíteni (legalább) egyet.
Tévedsz, ha azt gondolod, hogy jó termékfotót csak profi technikával, stúdió körülmények között tudsz készíteni. Ha betartod az alábbi szabályokat, akkor akár egy jobb mobiltelefonnal is megfelelő képet tudsz készíteni.

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

KÖNYVAJÁNLÓ: WEISER ISTVÁN – AZ ÁRAZÁS 48 TÖRVÉNYE

Ahol terméket értékesítenek, ott az árazásnak fontos szerepe van a vásárlói döntések meghozatalában. A jó árak kialakítása nem könnyű, az interneten pedig, ahol a látogatók – többek között az árösszehasonlító oldalaknak köszönhetően – akár másodpercek alatt tucatnál is több üzlet kínálatát és árait tudják összehasonlítani kész művészet. Sok webáruház követi azt a politikát, hogy megpróbál a legolcsóbb lenni, pedig az olcsóságot jó marketinggel, vagy néhány tudatos árazási taktikával ellensúlyozhatná. Ebben lehet nagy segítség Weiser István könyve, Az árazás 48 törvénye.

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

A SZERZŐI JOG KÉRDÉSEI WEBÁRUHÁZAK ESETÉN

A szerzői jog ritkán kerül terítékre webáruházas témában, pedig akár banner készítésről, ÁSZF írásról, vagy a termékoldal illusztrálásáról van szó, a szerzői jogra fontos figyelni. Tipikus példa a termékfotók felhasználása, ahol sokan automatikusan a google képtalálatai közül választanak és töltenek fel képeket saját oldalukra – figyelmen kívül hagyva, hogy ezt jogilag lehet-e vagy sem. Éppen ezért lehet hasznos, ha webáruház üzemeltetőként mi is tisztában vagyunk a szerzői jog alapjaival: mit és hogyan lehet, és mit nem. Mert eljöhet az idő, amikor erre komolyabban is oda fognak figyelni az alkotók vagy jogvédők.

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!