A NAGY ÁTALAKULÁS

5 év után időszerű volt a változás…

A Webshop Magazin gondolata 2016 szeptemberében fogalmazódott meg bennem. Azt kutattam, mivel tudnék a legjobban segíteni a webáruházat indítóknak, üzemeltetőknek. Akkor és azóta is nagyon sok kérdés megfogalmazódik bennük, amelyekre hiteles választ ritkán kapnak. Ezekből a kérdésekből álltak össze a cikkek, amelyeket saját vagy más webáruházak tapasztalatai és hosszas kutatómunkák alapján írtam. Igyekeztem a kérdéseket annyira kifejteni, amennyire csak lehetett. Egyedüli kezdeményezés volt, és bár kezdetben sok segítséget ígértek, a végére csak hárman maradtak, akik egy-egy cikk megírásával hozzájárultak a magazin megjelenéséhez.

De nem csak a cikkek megírása fűződik a nevemhez: a grafika, a tördelés, a weboldal, rendelési felület elkészítése is rám hárult. Ez egy egyszemélyes projekt, minden előnyével és hátrányával. De 2018-ban megjelent az első szám, amelyet még kettő követett.

Azonban láthatóvá vált, hogy ez így ebben a formában nem fenntartható. MIndenre kiterjedő, alapos és hiteles cikkeket írni 50 oldal terjedelemben kéthavonta, azokat tördelni, szerkeszteni, illusztrálni majd publikálni folyamatosan több emberes feladat. Ebben a formában nem volt kivitelezhető, ezért a Magazin életében kis szünet következett. De a szünetnek vége.

A Webshop Magazin egy nagyobb projekt része. A Webshop ABC égisze alatt fut, amely azt a célt hivatott szolgálni, hogy a webáruházak – legyenek kezdők vagy már működők – segítséget kapjanak a mindennapok szakmai kihívásaihoz. A Webshop ABC-hez tartozó Webshop Magazin, Webshop Suli, Dropshipping Webshop oldalak mind ezt a célt szándékoznak szolgálni: más-más formátumban, más megjelenésben, de a webáruházak támogatásában vállalnak szerepet.

Újra kellett definiálni ezeket az oldalakat, szerepüket, céljukat, formájukat. Így született meg a Webshop Magazin új iránya is: egy folyamatosan új híreket publikáló “blog”, ahol az e-kereskedelem híreit jelenítjük meg érdekes és hasznos formában – díjmentesen.

Ez most az új irányvonal, ennek tudatában jelennek meg majd a bejegyzések, hírek, információk.

Köszönöm az eddigi bizalmat! Igyekszem továbbra is minél jobb minőségben a webáruházakat, az e-kereskedelmet szolgálni!

Horváth Ferenc
alapító-szerkesztő

HOGYAN VÁLASSZ MIKROFONT

Furcsa lehet arról olvasnod, hogy milyen mikrofont válassz, ha jó minőségben szeretnél hangot rögzíteni, de úgy gondolom, csak idő kérdése, mikor lesznek aktívabbak a webáruházak a videós és audiós megnyilvánulásokban. Mert nem kérdés, hamarosan a tartalommarketing legmeghatározóbb eszközei a videó- és audiótartalmak lesznek.

Éppen ezért lehet érdekes az index cikke arról, hogyan érdemes jó mikrofont választani (és miért is szükséges a minőségre figyelni). Ráadásul ezt nem egy szerkesztőségi tag, hanem az egyik legnevesebb audiotechnikai gyártó, a (stilusos nevén) Audio-Technika nagynevű cég szakértőinek bevonásával vették sorra.

Szóval ha még nem gondolkodtál el azon, hogy hang- vagy videós anyagokat is beépíts webáruházad marketingjébe, akkor itt az idő. Ha pedig nem csak elgondolkodtál már ezen, de a megvalósításán dolgozol, akkor ez a cikk éppen időben talált rád:

https://index.hu/tech/helpdeszka/2019/12/14/ettol_szol_jol_a_videod_vagy_a_podcastod/

 

CSOMAGKÜLDÉS

A vásárlók szemében egy webáruház nem más, mint egy üzlet, akitől csomagot kapnak. Talán ez világít rá egy webáruház legfontosabb feladatára: a csomagok kiküldésére. A vevő fejében olyan kép fog kialakulni a webáruházról, amilyen érzelmet érezni fog, amikor megkapja, és amikor kibontja csomagját.

  • Hogyan állapíthatod meg a szállítási díjat?
  • Milyen szállítási módokat ajánlhatsz a vevőidnek?
  • Hogyan automatizálhatod az adminisztrációt futárcégeddel?
  • Milyen lehetőséged van a teljes logisztika kiszervezésére?

Ezekkel a kérdésekkel is foglalkozik az Unas legújabb blogbejegyzése. Természetes, hogy ők elsősorban bérelhető webáruházrendszerük előnyeit emelik ki a cikkben, de az írás jól összefoglalja a csomagküldéssel kapcsolatot információkat, így hasznos olvasmány lehet minden webáruházat üzemeltetőnek vagy indítónak.

Az Unas blogbegyzése itt érhető el: Csomagküldés a webáruházban

ZSEBRE MENŐ PÁRBESZÉD – MIÉRT FONTOS EGY WEBÁRUHÁZNÁL A MEGFELELŐ KOMMUNIKÁCIÓ?

Nem is sejted, hány vásárlót veszíthet el egy webáruház a rossz kommunikációja miatt. A helytelenül használt szavak, vagy a kommunikáció hiánya elriaszthatja a látogatóidat, és elijesztheti a vevőidet. Igen, azokat is, akik először járnak az oldaladon, és azokat is, akik egyszer már vásároltak nálad, és újra visszatérnek. Pedig a vásárlók megtartása gyerekjáték, ha megfelelően kommunikálsz velük.

Ebből a cikkből megtudhatod,

  • milyen veszélyei lehetnek a rossz kommunikációnak
  • hogyan javíthatsz a kommunikációdon
  • mi a különbség az aktív és a passzív kommunikáció között.

Ahol van adás-vétel, ott van kommunikáció is. De míg egy offline boltban sokszor a termék magáért beszél, vagy a gesztusok, arckifejezések beszélnek helyettünk, és fél szavakból is megérti egymást eladó és vevő, addig egy online üzletben MINDEN a kommunikáción múlik. Ezért létfontosságú, hogy a webáruház megfelelően kommunikáljon a vásárlóival. Elég egy rossz mondat, egy félreérthető üzenet, és máris tele lesz valamelyik fórum az elégedetlen hangokkal. Ez pedig komoly veszteséget okozhat bármelyik webáruháznak.

Az online jelenlét sajátosságaiből adódóan más kommunikációt igényel egy webáruház, mint egy fizikai bolt. A személyes jelenlét hiánya megköveteli, hogy az abból származó hátrányokat kompenzáljuk.

Hogyan kommunikálj a weben

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

KELL-E MAGYAR NYELVŰ CIMKE AZ INTERNETEN ÁRULT TERMÉKEKNÉL?

Az internetes kereskedelem megjelenése az utóbbi több száz év legnagyobb változását eredményezi a kereskedelemben (és nagyobb hatással van rá, mint pl. az import megjelenése a középkorban). Ebből következően (vagy pont emiatt) a jog, a marketing, és a kommunikáció területe is jelentősen átalakul. és ahogy minél jobban megismerjük, magunkévá tesszük az online bizniszt, egyre jobban elkülönül ezen területek online és offline része, mígnem eljutunk oda, hogy nem lehet már együtt kezelni az online és az offline kereskedelmet, azok teljesen elválnak egymástól, két különálló iparágat képezve. De addig még sok a teendő minden szinten.

Ebből a cikkből megtudhatod, hogy

  • milyen szabályok vonatkoznak a vásárlói tájékoztatók megjelenítésére élelmiszerek esetén,
  • kell-e magyar nyelvű címke a külföldről hozott termékekhez,
  • mit kell tenned, ha a jogszabályokat be akarod tartani.

Tanuljuk még csak az elektronikus formát, ha a pénz, a marketing kialakulásának történelmét vesszük szemügyre csak az út elején járunk. Még nem csináljuk, csak tanuljuk, tapasztalunk, kísérletezünk, hibázunk. És kicsi az esély arra, hogy még ebben az emberöltőben a végére érünk.

A legnagyobb különbség az online és offline kereskedelemben a két fél fizikai helyzete: míg eddig a kereskedelem megvalósulásánál a két fél – eladó és vevő – személyesen is kapcsolatba került, addig az online kereskedelemben erre már nincs szükség (kimondottan jól sikerült ezt megfogalmaznia a jogalkotóknak: az adás-vétel online módját már távol lévők között létrejövő megállapodásnak nevezi). Két olyan ember ad-vesz, akik személyesen soha nem találkoztak, és nem is fognak. Ez pedig olyan speciális helyzetet teremtett, amit teljesen máshogyan kell kezelni, mint eddig. Mert az arctalanság, személytelenség megannyi kockázatot jelent (visszaélések), és megannyi következménnyel járhat (adatbázis építés). Kockázatos, mert a személyes jelenlét egyfajta garanciát jelentett, hogy a felek léteznek, hús-vér emberek, azok, aminek mondják magukat. A találkozás hiányában ez már közel sem biztos. És következményekkel jár, mert – ahogy mondani szokták – az internet nem felejt: ha egyszer már vásároltunk online, biztosak lehetünk abban, hogy egy (vagy több) adatbázis részei lettünk, a múltunk minden egyes mozzanata rögzítve van valahol, és tuti, hogy ha üzleti érdekek úgy ítélik meg, ránk találnak, hogy újra meg újra eladjanak nekünk.

Olvass tovább

HOGYAN RÚGJ LABDÁBA A NAGYOK MELLETT?

A hazai e-kereskedelem forgalmának harmadát a piac 10 legnagyobb webáruháza adja, akik között sok webshop konkurense is megtalálható. Valószínűleg neked is van legalább egy olyan versenytársad, amelynek részesedése a piacodon meghatározó, akiről a beszállítóid csak szuperlatívuszokban beszélnek, és amelyet a piacod kisebb résztvevői is rendre etalonként kezelnek. Aki mellett néha te is reménytelennek tartod a küzdelmet, mert nem tudod, hogyan vedd fel vele a versenyt. Pedig a helyzet nem reménytelen, sőt! Adok neked néhány tippet!

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

SZERKESZTŐI SZEMMEL – ELJÖTT AZ IDŐ!

Elkezdődött az időszak, amit szinte minden webáruháznál nagy várakozás előz meg. Még nagyjából 6 hét, és vége az évnek, kicsit olyan ez, mint a 2000 méteres futóverseny, ahol 1900 métert annak tudatában tesznek meg a versenyzők, hogy az utolsó 100 méteren dől el minden.

Ez a hajrá a Black Friday-jal kezdődik. Óriási a készülődés, pedig nem csak nyerni, de veszíteni is lehet ezen a kampányon. Ha kíváncsi vagy, mik ezek a veszélyek, hogyan kerülheted el, és hogyan hozhatod ki a maximumot a Fekete Péntekből, olvasd el erről szóló cikkemet.

A Fekete Péntek után pedig már meg is érkezik a karácsony: bár még hetek vannak Szentestéig, de a visszaszámlálás elkezdődik, a látogatószám és a rendelések száma hatalmas emelkedésbe kezd. Most fog igazán kiderülni, mennyire végeztél jó munkát az idei évben, mennyire sikerült jó marketinggel megalapoznod az év végi forgalmadat, mennyire tudtál jó termékeket jó áron beszerezni, mennyire tudtad optimálisan összeállítani a választékodat… egyszóval mennyire tudtad előre megtervezni a vásárlói igényeket, elvárásokat.

Elkezdődött a szezon, és neked amellett, hogy a lehető legjobb tudásod szerint kell kiszolgálnod a vásárlóidat van még egy nagyon fontos feladatod: mérni. Mérj mindent és mérj minél pontosabban. Mert a karácsonynak egyszer vége lesz, jön az új év, jön a január, és neked kötelező lesz elemezned az idei évet, mert múltbeli adatok és tapasztalatok nélkül nem fogod tudni jól megtervezni a 2019-es évedet. Az év végi roham rengeteg adatot termel neked, amiből már hasznos következtetéseket tudsz majd levonni. Ne feledd, hogy a mostani eredményeid fogják megalapozni a következő karácsonyi felkészülésedet is.

Gyűjtsd az információkat, a visszajelzéseket, rögzítsd a hibákat, hogy jövőre ne kövesd majd el azokat, és jegyezd meg a sikereket is, hogy azokat újra meg újra megismételhesd. Sok vásárlói visszajelzést szerezhetsz, és ha kellően ügyes vagy, visszatérő vásárlókat generálhatsz belőlük.

Sok látogatót, növekvő konverziót, sikeres hajrát kívánok az év utolsó, legfontosabb két hónapjára!

Horváth Ferenc
alapító, Webshop Magazin

SZÁMOK TÜKRÉBEN: E-KERESKEDELMI PIACELEMZÉS

Webáruházként munkád elmaradhatatlanul fontos része, hogy mindig képben legyél a piacodról. Az információk segítenek meghatározni az irányt, meghozni a helyes döntéseket, elhelyezni, értékelni webáruházad teljesítményét, a statisztikák pedig megmutatják, milyen irányba halad az elektronikus kereskedelem, mik a meghatározó trendek, és hogyan fejlődik az online piac. Az alábbiakban segítek eligazodni ezekben a számokban, így az adatok alapján te is jobban át tudod majd gondolni webáruházad eredményeit, miben vagy jobb, vagy hol maradsz el az átlagtól. Kezdő webáruházként pedig az indulásban segíthetnek ezek az adatok: a számok alapján jobban meg tudod tervezni forgalmadat, vagy segít beárazni pl. az olyan szolgáltatásaidat, mint a szállítási és fizetési módok.

Ez a cikk neked szól, ha

  • nem ismered a mérőszámokat, így nem tudod még értékelni webáruházad teljesítményét,
  • tudni akarod, mely mérőszámok a fontosak webáruházad szempontjából,
  • képbe akarsz kerülni webáruházad piaci környezetével,
  • érdekel, hogyan tudsz jobban megfelelni vásárlóidnak.

Az e-kereskedelem számokban

Egyre több és egyre pontosabb számok jelennek meg a kutatásokban, amelyek segítségével webáruházak ezrei gondolják át stratégiájukat, finomhangolják működésüket. Az online piac sajátosságából adódóan a teljesítmények sokkal jobban mérhetők, ezáltal te, mint e-kereskedőkönnyebben hozhatsz döntéseket, mint fizikai konkurenseid. Mert míg ők nem nagyon tudják mérni a konverziót, vagy hogy a vásárlók honnan jönnek, addig ezek az adatok az internetes vásárlás során már nagyon pontosan mérhetők,kimutathatók, sőt, nem csak saját eredményeid, de mások számai is megismerhetők.Az alábbiakban összefoglalom neked a fontosabb adatokat, melyek segítségével versenyelőnyhöz juthatsz fizikai, vagy akár online versenytársaiddal szemben.

Webáruházak száma Magyarországon

Nincsenek pontos és megbízható számok arra vonatkozóan, hogy
hány webáruház működhet Magyarországon. Becslések alapján tízezernél is több
webshop működhet, többségük azonban jellemzően kisebb méretű, néhány termékes,
alacsony forgalmú e-kereskedő.

A legtöbben valamilyen bérelhető rendszert használnak,
számuk valamivel több lehet, mint a webáruházak fele. Nem sokkal kevesebben
használnak ingyenes, úgynevezett Open Source webshop rendszert, számuk
meghaladhatja a 40%-ot. A legkevesebb az egyedi fejlesztésű webáruházak száma,
azonban – mivel jellemzően ezek költséges, nagy tudású rendszerek, ezen
webáruházak forgalomban a legnagyobbak, forgalmi arányuk akár a teljes
internetes forgalom 50%-át is meghaladhatja.

Bérelhető rendszerek közül a legnépszerűbb a Shoprenter és
az Unas. Az Open Source motort használó webshopok túlnyomórészt WordPress
alapon működő WooCommerce webáruházak. Az egyedi fejlesztésű webáruházak
készítői is sokszor valamilyen ingyenes rendszert fejlesztenek tovább, ebben a
kategóriában a Magento különböző változatai fordulnak elő a leggyakrabban.

(Ha szeretnél jobban elmélyedni a webshop rendszerek világában, olvasd el a Webshop Magazin első, bemutatkozó számát: WEBSHOP KERETRENDSZER KIVÁLASZTÁSÁNAK SZEMPONTJAI: MELYIKET ÉS MIÉRT?)

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

A FEKETE PÉNTEK VESZÉLYEI

Hamarosan újra itt a november vége, megint jön a Fekete Péntek. Gyakorlatilag erről fog szólni a november, ettől lesz hangos az internet, és a BF népszerűsége miatt már a nyomtatott sajtó és a TV is. Sok webáruház gondolja úgy, hogy mindenképpen részt kell vennie benne, de a Fekete Pénteknek egy kisebb webshop esetén sokkal több lehet a veszélye, mint az előnye. Sőt, gondolkodás nélkül belevágni nagyon kockázatos. Miért?

Ez a cikk neked szól, ha

  • tudni akarod, milyen veszélyeket rejthet egy ilyen nagyszabású promóció,
  • nem tudod, részt vegyél-e idén a Black Friday kampányban,
  • érdekel, mások hogyan tudnak olyan nagy BF kedvezményeket kínálni,
  • tudni akarod, hogyan profitálhat webáruházad a Black Friday kampányból.

Évről évre hatalmas számokat produkál a Black Friday, éppen ezért – érthető okokból – senki sem akar kimaradni. De hallatja hangját az elégedetlenek sokasága is, legyen az kereskedő vagy vásárló. A vevők oldaláról rendszeresen visszatérő panasz a kevés akciós készlet, a kedvezmények manipulációja, vagy éppen a várakozásoktól elmaradó, csalódást okozó akciók. A webáruházak jó része is egyre inkább úgy érzi, meghaladja erejüket a BF akciózás, és nem képesek tartani a lépést (értsd: az árakat) a nagyokkal. Mivel volt szerencsém már kisebb webshopnál és TOP webáruháznál egyaránt átélni a Black Friday izgalmait, úgy gondoltam megosztom tapasztalataimat, hogy minden webáruház tulajdonos megalapozottan dönthesse el, hogyan vegyen részt az idei Fekete Pénteki őrületben (már ha egyáltalán részt vesz benne).

Ahogy a címben is írtam, van veszélye a Black Friday-nek, nem is kevés. Hatalmas energiát kell beleőlnie egy kereskedőnek, ugyanakkor hatalmas a reklámzaj (a kereskedők egymást túllicitálva futtatják kampányaikat), és az akció sajátossága miatt (hatalmas kedvezmények, kis árrések) nagy eladást kell produkálni ahhoz, hogy ez a sok befektetett munka a végén meghozza gyümölcsét. De sok esetben ez elmarad. Miért? A cikk végére ez is kiderül, de előtte egy kis történelem.

Olvass tovább

VISZONYÍTÁS KÉRDÉSE – AZ ÁRÖSSZEHASONLÍTÓ OLDALAKRÓL: HASZNÁLOD? MEGÉRI?

A vásárló rendeléséhez vezető út sokszor hosszú és változatos. A folyamat általában a problématudattal kezdődik, amire megoldást keresnek, majd ha megtalálták, kiválasztják a terméket és a kereskedőt is. Az tehát, hogy kitől vásárolnak – tőled vagy a konkurenciától – sokszor csak a célegyenesben dől el. Az árösszehasonlító oldalakat leginkább a folyamat ezen részében használják a látogatók, mert könnyen, gyorsan össze tudják hasonlítani az ajánlatokat. Te használod valamelyiket marketingedben? Tisztán látod az előnyeit, hátrányait? Segítek.

Olvass tovább

GÖDÖRBEN A HÍRLEVELEZÉS?

Webáruházak esetében az egyik legelső, legrégebbi, legklasszikusabb marketing eszköz a hírlevél. Valószínűleg neked is van hírleveled, te is gyűjtesz feliratkozókat, és több-kevesebb időt töltesz el azzal, hogy hírleveleket írj nekik. És valószínűleg te is szomorúan konstatálod, hogy ha korábban jól is teljesítettek ezek a hírlevelek, mostanra valahogy elmaradnak az eredmények. A listádra egyre kevesebben iratkoznak fel, az e-mail-eket egyre kevesebben nyitják meg, a megnyitók közül egyre kevesebben kattintanak az ajánlatokra, a kattintók pedig egyre kevesebbszer rendelnek.


Ez a cikk neked szól, ha

  • nem hírlevelezel, és új lehetőségeket keresel,
  • nem működik a hírleveled, azok nem hozzák a kívánt eredményeket,
  • tudni akarod, hogyan írhatnál eredményesebb hírleveleket.


Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

LEGYEN KÉPED HOZZÁ: SZEREZZ LÁTOGATÓKAT AZ INSTAGRAM-RÓL

A vásárlók és vásárlási szokásaik folyamatosan változnak, az online marketing pedig ezekhez próbál igazodni. Bár pár éve a Facebookhoz nagy reményeket fűztek a webáruházak, idővel az mégis csalódást okozott, és a nagy áttörés elmaradt: a Facebook-nak nem sikerült nagy szeletet kihasítania az online kereskedelem tortájából. De a fejlődés nem áll le, újabb és újabb lehetőségek adódnak. Ilyen lehet egy új szereplő az online marketingünkben: az Instagram néhány esetben már bizonyította, hogy a webáruházaknak sok látogatókat hozhat, és mind konverzióban, mind látogatószerzésben a marketing mix lényeges szereplője lehet egy webáruház esetében is.

Ehhez lehet segítség egy, a napokban megjelent szakkönyv, amely az első magyar nyelven megjelent könyv az Instagramról. Ennek kapcsán kérdeztem a két írót arról, milyen lehetőségeket nyújt ez az alkalmazás, mint marketing eszköz a webáruházaknak, hogyan induljanak el, és mit tartsanak szem előtt annak érdekében, hogy valódi látogatókat, vásárlókat szállítson.

A könyv két szerzője Morvai Ádám és Berki Zsolt az MBM Solvers alapítói, online marketing tanácsadók, akik elsőként írtak Magyarországon üzleti könyvet az Instagramról.

Morvai Ádámról annyit érdemes tudni, hogy a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett okleveles közgazdász diplomát és már 5 éve foglalkozik üzleti tanácsadással.
Berki Zsolt hasonló szakmai előélettel, szintén 5 éve online marketing szakértő, webshopokat és közösségi média oldalakat menedzsel.

Olvass tovább

MÉG NINCS TERVED A NAV ONLINE SZÁMLÁZÁSRA? VELÜNK BIZTOSRA MEHETSZ!

A hazai KKV-k fele használ jelenleg valamilyen számlázó programot. Vajon megfelelnek-e ezek a programok a NAV július elsején életbe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségének? És mi lesz azokkal a vállalkozásokkal, amik eddig számlatömböt használtak? Az eNET piaci körképe bemutatja a legjelentősebb online számlázási szolgáltatásokat.

Éppen, hogy csak lecsengett a GDPR láz, a vállalkozásoknak újabb kihívásokkal kell szembenézniük:

2018. július 1-től a 100.000 Ft feletti áthárított ÁFA tartalmú számlákat online továbbítani kell a NAV számára.

Vajon mennyire felkészültek a hazai KKV-k erre a feladatra? Ezt mutatja be az eNET Internetkutató 2018. évi Online számlázási körképe.

Olvass tovább

VÁSÁRLÓI SZEMMEL: NAGY BANDÓ ANDRÁS

Állandó rovatunkban ismert, kedvelt embereket kérdezünk online vásárlási szokásairól, tapasztalatairól. Aktuális interjúalanyom Nagy Bandó András Karinthy-gyűrűs humorista, író, előadóművész, aki mostanában kicsiknek és nagyoknak szóló regényeket, verseket ír – természetesen a rá jellemző nagybandós stílusban.  Érdekes ízt adott a beszélgetésünknek, hogy Bandónak van egy saját webáruháza is, ahol saját írásait, könyveit rendelhetik meg az érdeklődők, akik a megrendelt könyvnél sokkal többet kapnak kézhez… de erről egy kicsit később.

Olvass tovább

SZERKESZTŐI SZEMMEL

Ezúton szeretném megköszönni a sok pozitív visszajelzést, amit a magazin kapcsán írtatok, mondtatok. Megerősítést nyert a gondolat, hogy van helye egy ilyen kiadványnak az e-kereskedelem piacán. Továbbra is azon fogok dolgozni, hogy a Webshop Magazin teljesíteni tudja küldetését: segítsen minden webáruháznak az indulásban, működésben, az eredményeik javításában. Remélem, hogy az immáron 2. számot is ennek jegyében fogadjátok.

(Ez a cikk a Webshop Magazin 2018. évi 2. számában jelent meg.)

A világvége elmaradt…

Talán soha nem volt még téma, ami ennyire felkavarta volna a kedélyeket, ekkora figyelmet kapott volna online berkekben. A négy betű – GDPR – egy mozaikszó, ami gyakorlatilag minden második szakmai posztban benne volt, napi témaként uralta a keresőket, szakmai fórumokat. De a GDPR rámutatott az internetes kereskedelem gyengeségeire is. Megmutatta, hogy milyen sokan nincsenek tisztában, mit és miért csinálnak. Rávilágított arra, hogy egyrészt az internet mindenkiről tud mindent, másrészt viszont ezzel a sok adathalmazzal rengetegen nem tudnak, nem tudtak mit kezdeni. Hiába voltunk tisztában a felhasználók, vásárlók tulajdonságaival, jellemzőivel, ezeket sokszor figyelmen kívül hagyva használtuk a marketingeszközöket, amelyek így – nem meglepő módon – nem voltak annyira eredményesek, mint amennyire lehettek volna. És mint az életben is akkor jövünk rá az értékekre, amikor azok már nincsenek a birtokunkban, a GDPR kapcsán is azokat az adatokat síratjuk, amelyeket az új rendelet értelmében már sokkal korlátozottabban tudunk majd használni – síratjuk, pedig eddig nem is nagyon használtuk.

Mert hány webáruház küldött a GDPR előtt személyreszabottan hírlevelet? Hány webshop célzott pontosan a látogatókra a remarketingben? Hányan készítettek statisztikákat abból a temérdek adatból, amelyeket a GDPR előtt ész és stratégia nélkül gyűjtöttek? És most mennyien síratják ezeket az adatokat?

Persze a GDPR munkát is adott minden vállalkozásnak, nem is keveset. De valójában ezt a munkát, ezeket a feladatokat már sokkal korábban el kellett volna végezni magunktól – magunknak.

A GDPR több fontos dologra is rámutatott, amiből talán sokan levonják a tanulságot is.

Légy tudatoss!

Egy webáruház működtetése nem véletlenek sorozata. A tervezés, az elemzések, majd az újratervezés tudatos munka eredménye. Nagyon fontos mindig végiggondolni, mit miért kell csinálnod. Tudd, hogy mit miért akarsz tudni a vásárlóidról – és felejtsd el a felesleges adatokat. Fókuszálj a fontos dolgokra, és ints búcsút mindentől, amire nincs szükséged.

Szervezz ki!

Egy webáruház működtetése nagyon sok szakma, munkakör professzionális ismeretét követeli meg, melyek külön-külön is óriási tudást igényelnek. Ezért fontos, hogy amit lehet, ami nem tartozik egy webáruház feladatába, azt ki kell szervezni. Ilyen lehet a jog, a logisztika, vagy akár a marketing (értsd: végrehajtás). Ha ezeket kiszervezi egy webáruház, jut végre ideje önmagára: az identitására, a stratégiára, a tervezésre, a választékra, az ügyfélkezelésre. Mert meglátásom szerint ettől lesz egy webáruház az, ami, nem pedig a csomagok összekészítésétől, a jogszabályoknak való megfeleléstől, vagy a marketing megvalósításától. Gondolj bele, mennyi fejfájást okozott a GDPR azoknak, akik a jogi dolgokat kiszervezték? Nem sokat…

Ismerd a vásárlóidat!

Ne csak gyűjtsd adatait, de használd is – természetesen az ő javukra. Élj (és ne visszaélj) a lehetőséggel. Ha ismered a vevőidet, szolgáld ki őket! Hidd el, hálásak lesznek ezért neked. És ez rendelésekben, pozitív visszajelzésekben öltenek majd testet.

Most, hogy túl vagyunk a GDPR időszakon, végre megint a webáruházunkon dolgozhatunk. A Webshop Magazin 2. számában ehhez gyűjtöttem anyagokat.

Lesz szó termékadatlapokról, a kiszervezett logisztikáról és a szállítási módokról, olvashatsz bevételnövelésről, és jogsértő webáruházak listájáról. Instagram szakértőkkel az Instában rejlő lehetőségekről, Nagy Bandó Andrással pedig online vásárlási szokásairól, tapasztalatairól beszélgettem.

Remélem, hogy a nyári szabadság és pihenés előtt és/vagy után jut időd és figyelmed a Webshop Magazinra is. Mert az év vége – és vele együtt a karácsonyi szezon – közelebb van, mint gondolnád.

SZAKMAI SEGÍTSÉG WEBÁRUHÁZAKNAK

EZ ITT A WEBSHOP MAGAZIN ZÁRT OLDALA ELŐFIZETŐKNEK

A Webshop Magazin az első független, online szakmai magazin webáruházaknak. A lenti híreket, cikkeket, információkat kizárólag a Webshop Magazin előfizetői láthatják, olvashatják.

Ha szeretnél  előfizetőként csatlakozni, először olvasd el, mi is ez a kiadvány, miről és kiknek szól, milyen előnyöket nyújt számodra, és csak akkor fizess elő, ha úgy érzed, segítségedre lehet ez a magazin eredményeid javításához, webáruházad fejlesztéséhez.

A Webshop Magazinról részleteket itt olvashatsz: Webshop Magazin

Olvass tovább

SZERKESZTŐI SZEMMEL

BEMUTATKOZIK A WEBSHOP MAGAZIN

A tavasz a születés időszaka: nyilnak a virágok, rügyeznek a fák, és ilyenkor kell elültetni a magokat ha azt szeretnénk, hogy azokból valami nagyszerű nőjön, nevelkedjen.
Ezért is volt adott, hogy a webshop magazin magját most ültessük el remélve, hogy egyszer – minél előbb – nagyra fog nőni. Fogadjátok szeretettel, olvassátok haszonnal, használjátok forgalmatok növelésére.

Olvass tovább

A NAGY GDPR ÚTMUTATÓ – 1. RÉSZ

Bár tartalma már 2 éve ismert, mégis az elmúlt hónapokban kapott csak kiemelt figyelmet az EU új adatvédelmi rendelete, a GDPR. Több blog és írás taglalta már felületesen vagy részletesen, milyen hatással van ez a hazai weboldalak adatkezelésére. Mi most a webáruházak szemszögéből foglaljuk össze részletesen, mit is tartalmaz ez a rendelet, mennyiben más az eddig hatályban lévő 2011. évi CXII. Infotörvény szövegétől, és mit kell tenned annak érdekében, hogy webáruházad adatkezelési gyakorlata az új rendeletnek maximálisan megfeleljen. 

Az új EU-s rendelet értelmezésében két szakember állt a rendelkezésünkre, dr. Juhász Botond, a Jutasa Kft ügyvezetője és dr. Németh Ádám infokommunikációs szakjogász. 

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

WEBSHOP KERETRENDSZER KIVÁLASZTÁSÁNAK SZEMPONTJAI: MELYIKET ÉS MIÉRT?

avagy 13 pont, ami segít a döntésben

Ha Te is webáruház indításán töröd a fejed, vagy meglévő webáruházadat szeretnéd lecserélni valami másra, érdemes alaposan átgondolnod, mire van szükséged, és milyen lehetőségeid vannak. Ez a cikk ebben próbál meg segíteni. Bemutatjuk, mi alapján tudod meghatározni igényeidet, és ezekre milyen megoldások jöhetnek számításba. Melyiknek mi az előnye, hátránya, melyiket kinek ajánljuk és kinek nem.

Minden kezdő vállalkozó, aki online szeretne termékeket értékesíteni előbb-utóbb eljut ahhoz a kérdéshez, hogy

“melyik rendszert használjam?”

Egy kezdő kisvállalkozónak általában az alábbi elvárásai lehetnek egy webáruház-rendszerrel szemben:

Legyen

  • viszonylag gyorsan használatba vehető,
  • költséghatékony,
  • lokalizált vagy lokalizálható (magyar nyelvű, a magyar piacnak megfelelő),
  • könnyen, egyszerűen használható,
  • jól testreszabható,
  • felhasználó- (vásárló-) barát,
  • marketing funkciókkal ellátott,
  • jogszabályoknak maximálisan megfelelő.

A jó hír, hogy van ilyen rendszer. Nem is egy. A rossz hír, hogy nincs olyan, ami tökéletes lenne, ami minden igényt kielégítene, ami minden elvárásnak megfelelne. Mindegyiknek megvan az előnye, hátránya, de alapvetően több profi webshop motor közül tudsz választani. Megmutatjuk, melyek ezek, és hogy mi alapján tudod eldönteni, melyik a neked való.

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

HIBÁS ÁRAK A WEBOLDALON: TUDD MEG, MIT TEHETSZ, ÉS MIT NEM

Webáruházaknál rendszeresen előfordulhat, hogy egy-egy termék ára rosszul – a valós árnál lényegesen alacsonyabban – szerepel a webáruház oldalán. De az igazi baj az, ha rendelés is érkezik rá, pedig ez az ár annyira alacsony, hogy ha ezen az áron szállítaná ki a webshop az adott terméket, jelentős veszteséget szenvedne el. Köteles a webáruház veszteséggel teljesíteni a megrendelést? Megtévesztette a vásárlót? Ennek jártunk most utána.

Olvass tovább