A NAGY ÁTALAKULÁS

5 év után időszerű volt a változás…

A Webshop Magazin gondolata 2016 szeptemberében fogalmazódott meg bennem. Azt kutattam, mivel tudnék a legjobban segíteni a webáruházat indítóknak, üzemeltetőknek. Akkor és azóta is nagyon sok kérdés megfogalmazódik bennük, amelyekre hiteles választ ritkán kapnak. Ezekből a kérdésekből álltak össze a cikkek, amelyeket saját vagy más webáruházak tapasztalatai és hosszas kutatómunkák alapján írtam. Igyekeztem a kérdéseket annyira kifejteni, amennyire csak lehetett. Egyedüli kezdeményezés volt, és bár kezdetben sok segítséget ígértek, a végére csak hárman maradtak, akik egy-egy cikk megírásával hozzájárultak a magazin megjelenéséhez.

De nem csak a cikkek megírása fűződik a nevemhez: a grafika, a tördelés, a weboldal, rendelési felület elkészítése is rám hárult. Ez egy egyszemélyes projekt, minden előnyével és hátrányával. De 2018-ban megjelent az első szám, amelyet még kettő követett.

Azonban láthatóvá vált, hogy ez így ebben a formában nem fenntartható. MIndenre kiterjedő, alapos és hiteles cikkeket írni 50 oldal terjedelemben kéthavonta, azokat tördelni, szerkeszteni, illusztrálni majd publikálni folyamatosan több emberes feladat. Ebben a formában nem volt kivitelezhető, ezért a Magazin életében kis szünet következett. De a szünetnek vége.

A Webshop Magazin egy nagyobb projekt része. A Webshop ABC égisze alatt fut, amely azt a célt hivatott szolgálni, hogy a webáruházak – legyenek kezdők vagy már működők – segítséget kapjanak a mindennapok szakmai kihívásaihoz. A Webshop ABC-hez tartozó Webshop Magazin, Webshop Suli, Dropshipping Webshop oldalak mind ezt a célt szándékoznak szolgálni: más-más formátumban, más megjelenésben, de a webáruházak támogatásában vállalnak szerepet.

Újra kellett definiálni ezeket az oldalakat, szerepüket, céljukat, formájukat. Így született meg a Webshop Magazin új iránya is: egy folyamatosan új híreket publikáló “blog”, ahol az e-kereskedelem híreit jelenítjük meg érdekes és hasznos formában – díjmentesen.

Ez most az új irányvonal, ennek tudatában jelennek meg majd a bejegyzések, hírek, információk.

Köszönöm az eddigi bizalmat! Igyekszem továbbra is minél jobb minőségben a webáruházakat, az e-kereskedelmet szolgálni!

Horváth Ferenc
alapító-szerkesztő

HOGYAN VÁLASSZ MIKROFONT

Furcsa lehet arról olvasnod, hogy milyen mikrofont válassz, ha jó minőségben szeretnél hangot rögzíteni, de úgy gondolom, csak idő kérdése, mikor lesznek aktívabbak a webáruházak a videós és audiós megnyilvánulásokban. Mert nem kérdés, hamarosan a tartalommarketing legmeghatározóbb eszközei a videó- és audiótartalmak lesznek.

Éppen ezért lehet érdekes az index cikke arról, hogyan érdemes jó mikrofont választani (és miért is szükséges a minőségre figyelni). Ráadásul ezt nem egy szerkesztőségi tag, hanem az egyik legnevesebb audiotechnikai gyártó, a (stilusos nevén) Audio-Technika nagynevű cég szakértőinek bevonásával vették sorra.

Szóval ha még nem gondolkodtál el azon, hogy hang- vagy videós anyagokat is beépíts webáruházad marketingjébe, akkor itt az idő. Ha pedig nem csak elgondolkodtál már ezen, de a megvalósításán dolgozol, akkor ez a cikk éppen időben talált rád:

https://index.hu/tech/helpdeszka/2019/12/14/ettol_szol_jol_a_videod_vagy_a_podcastod/

 

CSOMAGKÜLDÉS

A vásárlók szemében egy webáruház nem más, mint egy üzlet, akitől csomagot kapnak. Talán ez világít rá egy webáruház legfontosabb feladatára: a csomagok kiküldésére. A vevő fejében olyan kép fog kialakulni a webáruházról, amilyen érzelmet érezni fog, amikor megkapja, és amikor kibontja csomagját.

  • Hogyan állapíthatod meg a szállítási díjat?
  • Milyen szállítási módokat ajánlhatsz a vevőidnek?
  • Hogyan automatizálhatod az adminisztrációt futárcégeddel?
  • Milyen lehetőséged van a teljes logisztika kiszervezésére?

Ezekkel a kérdésekkel is foglalkozik az Unas legújabb blogbejegyzése. Természetes, hogy ők elsősorban bérelhető webáruházrendszerük előnyeit emelik ki a cikkben, de az írás jól összefoglalja a csomagküldéssel kapcsolatot információkat, így hasznos olvasmány lehet minden webáruházat üzemeltetőnek vagy indítónak.

Az Unas blogbegyzése itt érhető el: Csomagküldés a webáruházban

ZSEBRE MENŐ PÁRBESZÉD – MIÉRT FONTOS EGY WEBÁRUHÁZNÁL A MEGFELELŐ KOMMUNIKÁCIÓ?

Nem is sejted, hány vásárlót veszíthet el egy webáruház a rossz kommunikációja miatt. A helytelenül használt szavak, vagy a kommunikáció hiánya elriaszthatja a látogatóidat, és elijesztheti a vevőidet. Igen, azokat is, akik először járnak az oldaladon, és azokat is, akik egyszer már vásároltak nálad, és újra visszatérnek. Pedig a vásárlók megtartása gyerekjáték, ha megfelelően kommunikálsz velük.

Ebből a cikkből megtudhatod,

  • milyen veszélyei lehetnek a rossz kommunikációnak
  • hogyan javíthatsz a kommunikációdon
  • mi a különbség az aktív és a passzív kommunikáció között.

Ahol van adás-vétel, ott van kommunikáció is. De míg egy offline boltban sokszor a termék magáért beszél, vagy a gesztusok, arckifejezések beszélnek helyettünk, és fél szavakból is megérti egymást eladó és vevő, addig egy online üzletben MINDEN a kommunikáción múlik. Ezért létfontosságú, hogy a webáruház megfelelően kommunikáljon a vásárlóival. Elég egy rossz mondat, egy félreérthető üzenet, és máris tele lesz valamelyik fórum az elégedetlen hangokkal. Ez pedig komoly veszteséget okozhat bármelyik webáruháznak.

Az online jelenlét sajátosságaiből adódóan más kommunikációt igényel egy webáruház, mint egy fizikai bolt. A személyes jelenlét hiánya megköveteli, hogy az abból származó hátrányokat kompenzáljuk.

Hogyan kommunikálj a weben

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

KELL-E MAGYAR NYELVŰ CIMKE AZ INTERNETEN ÁRULT TERMÉKEKNÉL?

Az internetes kereskedelem megjelenése az utóbbi több száz év legnagyobb változását eredményezi a kereskedelemben (és nagyobb hatással van rá, mint pl. az import megjelenése a középkorban). Ebből következően (vagy pont emiatt) a jog, a marketing, és a kommunikáció területe is jelentősen átalakul. és ahogy minél jobban megismerjük, magunkévá tesszük az online bizniszt, egyre jobban elkülönül ezen területek online és offline része, mígnem eljutunk oda, hogy nem lehet már együtt kezelni az online és az offline kereskedelmet, azok teljesen elválnak egymástól, két különálló iparágat képezve. De addig még sok a teendő minden szinten.

Ebből a cikkből megtudhatod, hogy

  • milyen szabályok vonatkoznak a vásárlói tájékoztatók megjelenítésére élelmiszerek esetén,
  • kell-e magyar nyelvű címke a külföldről hozott termékekhez,
  • mit kell tenned, ha a jogszabályokat be akarod tartani.

Tanuljuk még csak az elektronikus formát, ha a pénz, a marketing kialakulásának történelmét vesszük szemügyre csak az út elején járunk. Még nem csináljuk, csak tanuljuk, tapasztalunk, kísérletezünk, hibázunk. És kicsi az esély arra, hogy még ebben az emberöltőben a végére érünk.

A legnagyobb különbség az online és offline kereskedelemben a két fél fizikai helyzete: míg eddig a kereskedelem megvalósulásánál a két fél – eladó és vevő – személyesen is kapcsolatba került, addig az online kereskedelemben erre már nincs szükség (kimondottan jól sikerült ezt megfogalmaznia a jogalkotóknak: az adás-vétel online módját már távol lévők között létrejövő megállapodásnak nevezi). Két olyan ember ad-vesz, akik személyesen soha nem találkoztak, és nem is fognak. Ez pedig olyan speciális helyzetet teremtett, amit teljesen máshogyan kell kezelni, mint eddig. Mert az arctalanság, személytelenség megannyi kockázatot jelent (visszaélések), és megannyi következménnyel járhat (adatbázis építés). Kockázatos, mert a személyes jelenlét egyfajta garanciát jelentett, hogy a felek léteznek, hús-vér emberek, azok, aminek mondják magukat. A találkozás hiányában ez már közel sem biztos. És következményekkel jár, mert – ahogy mondani szokták – az internet nem felejt: ha egyszer már vásároltunk online, biztosak lehetünk abban, hogy egy (vagy több) adatbázis részei lettünk, a múltunk minden egyes mozzanata rögzítve van valahol, és tuti, hogy ha üzleti érdekek úgy ítélik meg, ránk találnak, hogy újra meg újra eladjanak nekünk.

Olvass tovább

HOGYAN RÚGJ LABDÁBA A NAGYOK MELLETT?

A hazai e-kereskedelem forgalmának harmadát a piac 10 legnagyobb webáruháza adja, akik között sok webshop konkurense is megtalálható. Valószínűleg neked is van legalább egy olyan versenytársad, amelynek részesedése a piacodon meghatározó, akiről a beszállítóid csak szuperlatívuszokban beszélnek, és amelyet a piacod kisebb résztvevői is rendre etalonként kezelnek. Aki mellett néha te is reménytelennek tartod a küzdelmet, mert nem tudod, hogyan vedd fel vele a versenyt. Pedig a helyzet nem reménytelen, sőt! Adok neked néhány tippet!

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!