AMIT MÉG A NAGYOK KÖZÜL IS KEVESEN HASZNÁLNAK: EGY GYORSAN BEVETHETŐ BEVÉTELNÖVELŐ ESZKÖZ

Mit szólnál, ha egy olyan terméket vehetnél fel a választékodba, ami biztosan illik a portfóliódba, ami nem igényel sem készletkezelést, sem szállítást, amit a legtöbb nagy webáruház nem kínál a felhasználóknak, és ami biztos bevételt biztosít. Ráadásul rendszeresen, szezonális kampányokban sikertermék lehet. Csábító a lehetőség? Pedig nem egy új dologról van szó, az offline üzletek már régóta használják, ráadásul ott a nagyok szinte mindegyikénél elérhető. Ezért is meglepő, hogy online miért nem terjedt még el.

Lerántom a leplet: az Ajándékutalványról van szó. Ugye, milyen egyszerű? Mégis, ha megkérdeznénk 10 webáruházat, talán egy-kettő kínálja ezt a vásárlóknak. Ők is a kisebbek, ha megnézed, sem az e-digital, sem a mall, sem a játéknet, sem az e-mag nem kínál ilyen lehetőséget (az emag marketplace kínálatában található egyetlen ajándékutalvány, a Classic Nail kínál ilyet, illetve a MediaMarkt online felületén is van Ajándékkártya). Pedig ha offline van létjogosultsága, akkor miért ne lenne online is?

MIÉRT SZERETIK A VÁSÁRLÓK AZ AJÁNDÉKUTALVÁNYOKAT?

Ajándék vásárlásánál nagyon sokan szembesülnek azzal, hogy nem tudják, mit vegyenek az ünnepeltnek. Vagy azért mert nem ismerik annyira, nem tudják, minek örülne, vagy azért, mert nem akarnak olyat venni, ami vagy már megvan, vagy valaki mástól is megkapják. Egy születésnap, ballagás, esküvő, baba születése…. rengeteg alkalom van, amihez konkrét termék vásárlása helyett inkább az utalványt választják. Fontos: ha elkészíted saját utalványodat, és elérhetővé teszed, minden alkalommal kommunikáld, hogy mi mindenre válthatják azt be. Adj ötleteket, mert így növelheted az esélyét annak, hogy a te utalványodat választják, nem pedig valami offline üzletét.

Ha pl. játékboltod van, akkor adhatja magát, hogy gyerekeknek választhatják az utalványt, pedig ha felhívod a figyelmet, hogy felnőtteknek szóló társasjátékokra, vagy strandcikkekre is beváltható, egyből szélesedhet az ajándékozottak köre. Vagy egy konyhafelszerelési webáruház – termékköréből adódóan – leginkább háziasszonyoknak ajándékoznák az utalványát, pedig ha megemlíted, hogy elegáns bornyitókat, vagy grillezéshez eszközöket is vásárolhatnak nálad, már egy férfinak is jó ajándékötlet lesz utalványod.

Fontos, hogy kampányokkal népszerűsítsd ezt a lehetőséget, és az sem árt, ha ezeket a kampányokat eseményekhez időzíted: gyereknap, Ballagás, Karácsony, Mikulás, Valentín nap, Anyák napja, Húsvét…  Segíts a látogatóidnak, mert nem biztos, hogy eszükbe jutna online utalványt vásárolni ajándékba.

HOGYAN KÉSZÍTSD EL SAJÁT AJÁNDÉKUTALVÁNYODAT?

Az ajándékutalvány nem más, mint egy kupon, amit az oldaladon tudnak beváltani. Ezért az első dolog, amit nézz meg, hogy a rendszered tud-e kezelni kuponbeváltást. Az általunk ismert rendszerek tudnak, így ha többek között Unas, Shoprenter előfizető vagy, vagy WooCommerce, OpenCart vagy Prestashop webáruházad van, akkor ez a lehetőség a számodra is elérhető.

Ezek után nincs más dolgod, mint eldönteni, hogy letölthető vagy kinyomtatott változatot szeretnél értékesíteni. A kinyomtatott ajándékutalványnak elegáns megjelenést adhatsz, és – annak ellenére, hogy ennek már van költsége – kinyomtatva, futárral vagy postán elküldve vonzó ajándékötlet lehet. Ez esetben egyrészt építed a márkaimidzsedet, másrészt az elegáns kinézet exkluzívabb megjelenést biztosít, amit így már sokkal szívesebben ajándékoznak az emberek. Még ennél is egy fokkal szebb, ha egy digitális nyomdával vastagabb kartonra előre kinyomtatsz egy nagyobb mennyiségű utalványt, és csak a kuponkódnak hagysz helyet, amit utána szépen kézzel, vagy akár a saját nyomtatóddal egyenként írsz bele. Alkalomhoz illő borítékban elküldve tökéletes ajándék.

Kevésbé elegáns, cserébe költséghatékonyabb a letölthető ajándékutalvány. Ez esetben előre elkészíted online az utalványt (akár PowerPoint-ban), és amikor rendelés érkezik rá, csak akkor írod be a kuponkódot, és küldöd el e-mailben a letöltőlinket (vagy akár magát a kupont pdf-ben). Persze ilyenkor is csinálhatsz egy elegáns design-t az utalványnak, de annak megjelenése nagy mértékben függ, hogyan fogják azt kinyomtatni. Bár ez a változat nem olyan szép, valószínűleg nem fogja érdekelni azt a tinédzsert, aki mondjuk egy konzolra, mobiltelefonra, vagy valami márkás cuccra fogja majd beváltani.

MIK AZ ELŐNYEI AZ ONLINE AJÁNDÉKUTALVÁNYNAK?

  • nem kell készletezni, sem a könyvelésben, sem fizikálisan nem nyomja a raktárkészletedet,
  • nem kerül pénzbe, vagy minimális költséggel megvalósítható,
  • előfinanszíroz, azaz már régen megkaptad a pénzedet, és csak napok, hetek, hónapok múlva kell beszerezned a terméket,
  • márkaépítésre is használható,
  • bizonytalan vásárlói kört érhetsz el vele,
  • mindenhol előfordulhat, hogy elfelejtik beváltani, vagy elveszítik az utalványt, így olyan bevételed származhat, amiért nem kell terméket adnod.

MIRE FIGYELJ?

  • Minden utalványnak egyedi kódja legyen, a rendszerben pedig ne felejtsd el beállítani, hogy egy kuponkódot, csak egyszer tudjanak beváltani. Így egy utalványt garantáltan csak egyszer fognak felhasználni.
  • Ne felejtsd el az Ajándékutalványt és annak beváltásának feltételeit beleírni az ÁSZF-be (vagy esetleg ezen felül egy külön aloldalt írni az Ajándékutalványról, ami lehet akár egy sales landing page is). Ebben mindenképpen térj ki minden részletre: a beváltás feltételeire, a termékkörre, amire beváltható, és a határidőre is.
  • Az ajándékutalványra ne felejtsd el felvinni a fontos részleteket: hogy azt a kód ismeretében bárki beválthatja, és hogy mi a lejárati ideje (valamint ha az utalvány beválthatósága egy korlátozott termékkörre vonatkozik, vagy vannak kivételek, akkor azt is).

Még egy apróság: az ajándékutalvány áfatartalma megegyezik annak a termékkörnek az áfatartalmával, amire beváltható. De ezzel kapcsolatban mindenképpen egyeztess könyvelőddel!

 

Igen, ez a cikk most mindenki számára elérhető! Ha szeretnél még hasonló lehetőségekről, tippekről olvasni, fizess elő a Webshop Magazinra, mellyel már a zárt felületen lévő cikkeket is elolvashatod. Az előfizetéshez kattins ide:

WEBSHOP MAGAZIN ELŐFIZETÉS

Szólj hozzá!