A FEKETE PÉNTEK VESZÉLYEI

Hamarosan újra itt a november vége, megint jön a Fekete Péntek. Gyakorlatilag erről fog szólni a november, ettől lesz hangos az internet, és a BF népszerűsége miatt már a nyomtatott sajtó és a TV is. Sok webáruház gondolja úgy, hogy mindenképpen részt kell vennie benne, de a Fekete Pénteknek egy kisebb webshop esetén sokkal több lehet a veszélye, mint az előnye. Sőt, gondolkodás nélkül belevágni nagyon kockázatos. Miért?

Ez a cikk neked szól, ha

  • tudni akarod, milyen veszélyeket rejthet egy ilyen nagyszabású promóció,
  • nem tudod, részt vegyél-e idén a Black Friday kampányban,
  • érdekel, mások hogyan tudnak olyan nagy BF kedvezményeket kínálni,
  • tudni akarod, hogyan profitálhat webáruházad a Black Friday kampányból.

Évről évre hatalmas számokat produkál a Black Friday, éppen ezért – érthető okokból – senki sem akar kimaradni. De hallatja hangját az elégedetlenek sokasága is, legyen az kereskedő vagy vásárló. A vevők oldaláról rendszeresen visszatérő panasz a kevés akciós készlet, a kedvezmények manipulációja, vagy éppen a várakozásoktól elmaradó, csalódást okozó akciók. A webáruházak jó része is egyre inkább úgy érzi, meghaladja erejüket a BF akciózás, és nem képesek tartani a lépést (értsd: az árakat) a nagyokkal. Mivel volt szerencsém már kisebb webshopnál és TOP webáruháznál egyaránt átélni a Black Friday izgalmait, úgy gondoltam megosztom tapasztalataimat, hogy minden webáruház tulajdonos megalapozottan dönthesse el, hogyan vegyen részt az idei Fekete Pénteki őrületben (már ha egyáltalán részt vesz benne).

Ahogy a címben is írtam, van veszélye a Black Friday-nek, nem is kevés. Hatalmas energiát kell beleőlnie egy kereskedőnek, ugyanakkor hatalmas a reklámzaj (a kereskedők egymást túllicitálva futtatják kampányaikat), és az akció sajátossága miatt (hatalmas kedvezmények, kis árrések) nagy eladást kell produkálni ahhoz, hogy ez a sok befektetett munka a végén meghozza gyümölcsét. De sok esetben ez elmarad. Miért? A cikk végére ez is kiderül, de előtte egy kis történelem.

Be kell jelentkezned, hogy láthasd a tartalom többi részét is. Kérlek . Nem vagy még felhasználó? Csatlakozz hozzánk!

Szólj hozzá!